reklama

O geste jedného vodiča

Pár dní to už naozaj vyzeralo tak, že zima definitívne zvíťazila a tohtoročná jeseň je už len spomienkou. Jeseň a zima však usúdili, že na zimu je predsa len ešte priskoro. A tak zima, hoci neochotne, ustúpila a uvoľnila ešte na pár dní miesto jeseni. Takmer nepretržite prší, už štvrtý deň a tretiu noc. Mierne sa oteplilo. Včera po rannom daždi obschli chodníky i cesty, kaluže dažďovej vody však zostali. Kamsi som sa náhlila a pri svojej pochôdzke som natrafila na jednu takúto kaluž. Asi tridsať metrov dlhá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)
Obrázok blogu

Neúnavný vietor mi celkom dokmásal dáždnik, preto 
skončil v najbližšom koši. Pokračovala som bez neho. Aj tak mi bol málo platný. Topánky nasiaknuté vodou, mokrá odspodu až po zadok, s pocitom, že premožené oblečenie váži aspoň tonu. Hore to vďaka kombinácii vetra a dažďu nevyzeralo o nič lepšie.

Prechádzala som okolo spomínanej kaluže. Nachádzala som sa sotva v jej polovici, keď som za chrbtom začula neklamný zvuk motorov blížiacich sa áut. Bolo mi jasné, že na chodníku nemám kam ustúpiť, na ľavo cesta, na pravo stena, a tak som sa pripravila na sprchu z kaluže. Aby som pravdu povedala, samotná voda by mi ani tak neprekážala, to mi bolo v tej chvíli už skutočne srdečne jedno, horšia bola prímes blata a špiny v nej. V duchu som si predstavila, ako novú bundu, sotva pár dní nosenú, nesiem do čistiarne.

Na moje veľké prekvapenie a potešenie, vodič auta zastal, počkal kým sa dostanem mimo dosah kaluže, čo mi chvíľu trvalo, ignorujúc vytrvalé trúbenie kolóny, ktorá sa zbierala za ním, až potom sa pohol ďalej. Keď ma míňal, zamával na pozdrav. Koľko percent vodičov urobí voči chodcovi takéto gesto? Dali by sa zrátať na prstoch jednej ruky...

V hlave mi v tej chvíli, možno nelogicky, prebehla aj spomienka na iného vodiča a inú príhodu, ako mi raz, keď som prechádzala cez cestu spadol cez tašku prevesený sveter a zostal ležať v strede cesty. Bola som už na chodníku, keď som si to všimla. Blížilo sa auto a hoci bolo ešte pomerne ďaleko, nemienila som mu vbehnúť pod kolesá. Rozhodla som sa, že počkám kým prejde a potom si zoberiem sveter. Očakávala som, že zastane, pestrú farbu svetra musel vidieť už z diaľky, a času mal na to veru dosť, hravo by ubrzdil, alebo som myslela, že aspoň spomalí a prejde do druhého pruhu, no očividne som sa mýlila. S potešením sa našteloval priamo na môj sveter a prešlo cezeň ľavé predné, aj ľavé zadné koleso. Po tejto dômyselnej akcii ešte pribrzdil, aby videl moju reakciu. So spolujazdcom ich od smiechu nadhadzovalo na sedadlách.

A teraz... Teraz opäť prší. Koľko krát zasiahla sprcha z kaluže Vás?


Zuzana Antolová

Zuzana Antolová

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

The man who refuses to bow blindly to conventional prejudices and chooses instead to express his opinions courageously and honestly. Zoznam autorových rubrík:  Moja strana minceSpomienky(Ne)obyčajné knihy(Ne)obyčajné stretnutiaÚsmevné príhodyPre tebaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu