reklama

Schválnosti

Schválnosti v praxi. Ponáhľaš sa, stojíš na zastávke a čakáš na autobus, ktorý vždy mešká, no dnes prišiel, a žiaľ aj odišiel skôr. Keď slnko hreje, vláčiš so sebou dáždnik, no práve dnes, keď sa nebo rozhodlo, že bude smokliť, nechal si ho doma. V banke, na pošte, či v obchode si vyberieš rad, kde podľa vlastného uváženia stráviš najmenej času. Omyl. Výber bol očividne nie príliš šťastný. Nekúpil si si miestenku, pretože týmto vlakom o takomto čase necestuje takmer nikto. Opäť omyl. Študenti po prázdninách hromadne mieria na internáty a teba čaká niekoľko hodín státia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Nakráčala som si to na recepciu hotelu, kde pomerne často spávam. Mladý muž účtuje peniaze, dáva mi kartu od izby. Čakám na doklad o zaplatení. Mladý vraví, že si poň mám prísť o pár hodín neskôr, počítač údajne ešte neuzavrel objednávky na tento deň, tak mi ho nemôže dať. Zdá sa mi to čudné, doteraz sa to ešte nestalo. Ubezpečuje ma, že v žiadnom prípade nebude neskôr problém, pýtam sa ho pre istotu dva krát. Zhruba za desať minút prichádza na izbu kamarátka. V priebehu dňa sa zastavím na recepcii, no dokladu som sa nedočkám. Večer to spomínam kamarátke. Vraví, že ona bez problémov dostala doklad ihneď po zaplatení. To sa mi zdá už naozaj zvláštne, ale napriek všetkému tomu neprikladám zvláštny význam. 

V deň odchodu odovzdávam kartu od izby, recepčná vrhne nacvičený úsmev, odchádzam. Nestihnem poriadne spraviť pár krokov a volá ma späť. Spoza pultu na mňa zvýšeným hlasom spustí spolu s kolegyňou. Určite už stihli zalarmovať aj ochrankára, periférnym videním zachytím ako sa presúva bližšie k východu, keby som sa náhodou rozhodla ujsť. Spala som tam údajne tri noci a zaplatené mám len za dve. Oponujem. Trastie ma od zlosti, ale snažím sa to riešiť slušne, hoci mám chuť spýtať sa ich, aký dôvod majú vrieskať po mne a nechýba mi veľa, aby som sa oplatila rovnakým tónom. Pýtajú si doklad o zaplatení. A je to tu. Zákon schválnosti.  Nemám.

Nemám ani len doklad, že som zaplatila za tie dve noci! Horia mi líca, cítim sa ako blázon, ako dieťa, ktoré neprávom obvinili, ako posledný najúbohejší zlodej - podvodník. Moje argumenty však znejú logicky a tak sa po chvíli ukľudnia. Po pätnástich minútach dospievajú k záveru, že jednoznačne chybil mladý. Navyše sa dozvedám, že som údajne bola zapísaná na úplne inej izbe, než na tej, kde som spala! Tak to je už trochu veľa, ale beriem, stáva sa, každý je omylný, aj keď to všetko je mi nanajvýš čudné, nemôžem však prehltnúť fakt, akým tónom sa so mnou slečny recepčné rozprávali, pričom chyba nebola na mojej strane. A dodatočné ospravedlnenie? Nedočkala som sa. 

Presne o dva týždne, opäť vo štvrtok si to mierim na recepciu spomínaného hotelu. Hoci som si pri poslednom odchode prisahala, že to bolo naposledy, vravím si, že predsa nie som tá, ktorá má dôvod na hanbu a vyhýbanie sa. A zase je to tu. Zákon schválnosti. Chcete hádať kto má službu? Inkasuje peniaze, dáva mi kartičku a spúšťa staré známe.Myslím si: „Neser ma mladý.“ Čo naozaj poviem, je: „Keď si v obchode kúpim tovar, dajú mi bloček. Keď sa najem v reštaurácii, donesú mi účet. Keď sa rozhodnem na pošte platiť šekom, dostanem ústrižok. Vám platím za izbu. A nie málo. Je vašou povinnosťou dať mi doklad o zaplatení.“ „Ľutujem, to nejde.“ „Dobre, zavolajte mi riaditeľa hotelu.“ „Nie je tu.“ „Dobre, tak mi zavolajte vedúceho.“ Rovnaká odpoveď. „Buďte taký láskavý, zavolajte mi niekoho kompetentného.“ Preglgne.

Po piatich minút zmäteného trápenia počítača, v ktorom aj tak nenašiel spásu, sa mu podarí vytlačiť doklad. Vraj iba zálohový, „riadny“ dostanem až pri odchode. Vraciam mu ho so slovami: „ Dopíšte mi tam prosím čas a dátum príchodu. A váš podpis.“ „ To nemyslíte vážne.“  Ubezpečujem ho, že to myslím úplne vážne. Nevrlo zazerajúc, podpísal sa. Uškrnula som sa. Všetko sa dá, stačí len trochu ochoty. A keď to nejde podobrom, ide to pozlom. Popriala som mu pekný deň. Len som zabudla dodať, že už by mal byť bez podobných faux pas.


Zuzana Antolová

Zuzana Antolová

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

The man who refuses to bow blindly to conventional prejudices and chooses instead to express his opinions courageously and honestly. Zoznam autorových rubrík:  Moja strana minceSpomienky(Ne)obyčajné knihy(Ne)obyčajné stretnutiaÚsmevné príhodyPre tebaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu